De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Loes Esselink - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Loes Esselink - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Loes

28 Februari 2013 | Zwitserland, Seedorf

Hallo allemaal, gisteren om half 4 'smiddags landde mijn vliegtuig. Op het vliegveld Bern-Belp, daar stonden Joris en de kinderen op mij te wachten. Die overgens helemaal hyper waren omdat ik er eindelijk was. De vlucht verliep verder helemaal goed, ik kreeg zelfs een ipad aan boord. Maarja het was ook bijna een privé vliegtuig, er waren maar 13 van de 31 stoelen bezet. Maar het had niet veel gescheeld of het waren er maar 12 geweest want. Na de douane liep ik op mijn gemakje naar gate B1 waar ik moest zijn, het was rond half 2, 10 voor 2 zou mijn vliegtuig vertrekken, alle tijd dus naar mijn idee. Toen er ineens omgeroepen werd 'passagier Esselink haast U naar uw vlucht anders wordt uw bagage van boord gehaald' waarna ik het natuurlijk op een sprintje zette. Ik kon zo de bus in lopen, waar de mensen mij trouwens niet zo vrolijk aankeken......., wie ons naar het vliegtuigje zou brengen. Verder was het in de lucht heel bewolkt en kon vrij weinig zien. En als ik wat zag werd ik 9 van de 10 keer verblind door de zon. Mijn tassen kwam als eerst uit het vliegtuig, dat was weer het voordeel van zo laat komen.

Vandaag ben ik met Daniella en de kinderen met de bus naar Lyss geweest, waar ik gelijk een rekening heb geopend, en daarna door naar Bern met de trein. Bern is een hele schone mooie stad, heel gemoedelijk allemaal. Het nationale bank gebouw en allemaal pleinen en gebouwen waar ik de naam al niet meer van weet gezien. Ook hebben we een tijd bij het regeringsgebouw staan kijken, daar had je een heel mooi uitzicht, ik was mijn camera vergeten sorry :) Maar daar had Daniella ook met Joris afgesproken, we dronken nog iets in de stad en zijn met Joris mee terug gereden.

Vanavond ben ik ook voor het eerst naar de volleybal hier geweest en het was echt leuk! Volleybal is best een kleine sport in Zwitserland maar ik heb het geluk dat 3 km verop een van de grootste clubs van het land zit! Vollero Aarberg. Ze waren heel blij dat ik deze maanden mee wou trainen ze hadden vanavond volgens mij 3 teams bij elkaar en er waren maar iets van 12 mensen! Dus ze waren blij me mijn versterking. Ze hebben mij trouwens ingepland bij de Liga 5, en niet bij de U19.

Dit weekend ga ik skiën met de familie, in Wengen geloof ik . Cloé doet daar mee aan een ski-race. Mijn skispullen zijn alleen opgestuurd omdat we volgend weekend ook gaan skiën en dan is het optijd, dit was nieuw voor mij maar dat maakt niet uit! Ik kan waarschijnlijk skikleren lenen.

Het Zwitser-duits verstaan is trouwens echt lastig, vooral als men snel praat. Als ze rustig praten lukt het aardig. Daniella probeert tegen mij zoveel mogelijk hoog-duits te praten dat is het duits was je op school leert en dat is een stuk makkelijker te verstaan.

Morgen gaan we inkopen doen en ski's huren voor mij en verder heb ik nog geen idee. Ik moest geloof ik nog een of andere wortel spel doen met Cloé, de kinderen hier zijn trouwens he-le-maal gek van angry birds vandaag hebben we in een speelgoed winkel in Bern ook nog een angry birds knuffels gekocht. Die dingen maken zelf echt het geluidje zoals in het spel.

Maar goed voor de rest is alles goed, ik het een fijne kamer. Alleen nog geen gordijnen die zijn nog in de maak omdat ze hier pas 2 maanden wonen maargoed iedereen leeft hier zo ver weg dat toch niemand je ziet.

  • 28 Februari 2013 - 22:28

    Loes Esselink:

    Ohja, dat ben ik nog vergeten vandaag zijn we ook nog naar de gemeente geweest om mijn in te schijven hier. Ik ben nu officieel een inwoner van Seedorf. Ik kreeg een heel pakket mee met allemaal dingen maar nu komt het er zaten ook jodium pillen in. Dat is voor als er een kern ramp gebeurd. We zitten hier schijnbaar in een zone 2 van een reactor 30 km hiervan zit er ergens een. En dan is er een heel plan opgesteld wat je dan moet doen. Ik vond het echt gek maar die pillen moet je dus nemen als er iets gebeurd. Zodat je lichaam al genoeg jodium in zich heeft en dus geen verkeerd geladen deeltje jodium op zal nemen. Zwitserers zijn volgens mij overal op voorbereid

  • 28 Februari 2013 - 23:17

    Eline Kobes:

    hee Loesoe,
    Veel succes en plezier gewenst! Heb je de berenkooi van Bern al gezien?
    groetjes

  • 01 Maart 2013 - 10:44

    Gerrit En Anjo:

    Wat heb je al veel leuke dingen meegemaakt! Fijn dat je het zo leuk hebt, geniet er van!
    groeten uit Laren

  • 03 Maart 2013 - 15:58

    Gertiene:

    Hee Loes!
    Wat ontzettend leuk om dit zo te lezen! Volgens mij ga jij je daar de komende maanden wel vermaken!
    Heel veel plezier!
    Liefs,
    Gerrit..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 12544

Voorgaande reizen:

04 Januari 2018 - 18 Mei 2018

Au-pair in Australië!

29 September 2016 - 30 December 2016

Stage in Zuid-Afrika

04 Januari 2016 - 25 Juni 2016

Minor in Finland

27 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Zwitserland

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Backpacken in Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: