Deel 2 - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Loes Esselink - WaarBenJij.nu Deel 2 - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Loes Esselink - WaarBenJij.nu

Deel 2

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

12 Maart 2013 | Zwitserland, Seedorf

Hallo!
Ik vond het wel weer eens tijd worden voor een tweede reisverslag. Ik ben hier nu al bijna 2 weken! De tijd vliegt echt, ik had al een hoop gedaan, ik zal voor jullie even bij het begin beginnen. Het eerst weekend dat ik hier was zijn we al meteen gaan skiën. Maar ik had mijn ski spullen allemaal opgestuurd omdat ik geen ruimte meer had ik mijn bagage. Dus ik zal ski kleding van hier lenen. Net toen we dat aan het passen waren vrijdagochtend ging de deur bel, de postbode met mijn pakket! Wat een timing, ik had hem pas dinsdag op de post gedaan binnen 3 dagen.Nu kon ik gewoon lekker mijn eigen spul aan en was het hele probleem opgelost.
Zaterdag ochtend vroeg, kwart over 6, reden we weg richting Wengen Chloé moet daar voor half 9 boven op de berg haar startnummer ophalen. Dus we moesten wel. Het was echt prachtig daar boven, alleen wel super druk! Chloé deed mee aan de mini-race daar deden iets van 20 kinderen aan mee maar aan de grotere race voor tieners deden er iets van 200 aan mee! Reken maar uit niemand komt alleen altijd wel familie bij er waren dus al zo 1000 mensen boven. Het was echt druk maar daardoor niet minder mooi. Het was een mooie zonnige dag, mijn gezicht was zelfs een beetje verbrand. Chloé's race ging helaas niet zo goed, er waren allemaal van die kinderen wie mee moesten doen van hun vader die in van die echte race pakjes de berg afgingen, terwijl hun vaders zich de longen uit het lijf schreeuwden. Maar Chloé rustig in haar gewone skipak, maar ze pakte de eerste paar poortjes goed maar toen ze de berg af ging ging ze te snel en mist een paar poortjes, dus werd de gedisqualificeerd.
's Avonds hadden we een feestje van Benno, een vriend van de familie die was 40 geworden. Hij hield het in een soort groote berg hut. Hij hadden een kamer met een soort groot stapelbed, 8 bedden naast elkaar, boven elkaar. Ik heb toen ook voor het eerst in mijn leven gekaasfondued. Het was echt lekker, ze deden er van alles in ik vond de combi ananas, brood met kaas toch het lekkerst. Verder was het feestje wel gezellig. Benno is een goede drummer en speelde ook nog een stukje met zijn band. Ik ben toen niet al te laat gaan slapen want we gingen de volgende dag weer skiën. We gingen toen naar een ander skigebied. Ik geloof dat het Jaunpass heette ofzo. Het was opnieuw een hele mooie, zonnige dag. Dit skigebied kenden de locals alleen dus het was hier aardig rustig het had ook alleen sleep liften. Maar een stuk of 4 maar dat maakte me niet uit. Het was een gezellige dag.

De volgende dag begon voor mij mijn eerste echt werkweek. Maandag begon al lekker ik had Chloé helemaal klaar gemaakt en waren klaar om te gaan. Ik hoef 'sochtends alleen Chloé te doen, Thijs doen zij zelf hij moet namelijk op maandag en dinsdag naar de KITA en daarvoor moet je een stukje met de auto. De kindergarten is maar iets van 300 meter lopen. Maar goed we waren helemaal klaar om te gaan. Er komt dan om 8 uur altijd een jongetje langs lopen Michael. Maar hij kwam maar niet. Na hem al een heel stuk tegemoet gelopen te hebben was hij nogsteeds nergens te zien. Toen heb ik samen met Chloé maar besloten om maar vast te gaan lopen. Een maal bij de kindergarten, waar we een kwartier te laat waren, was er nog niemand. We waren de eerste, maar na een minuut of 5 kwam er een vrouw van boven lopen die vertelde dat de jufvrouwen een studiedag hadden. Dat ze dus vrij waren. Wij liepen dus maar weer naar huis. Michael had dit dus schijnbaar geweten. Achteraf Daniela ook wel maar door de drukte in het weekend was ze het vergeten te zeggen.
Maar goed dinsdag gingen we dus wel echt naar de kindergarten Michael kwam gewoon langs en we liepen samen. Ik had me netjes voorgesteld aan Frau Leu, de juf. En die vroeg of ik ook even binnen wou komen of met kijken waar de kinderen speelden en deden. Dat wou ik wel dus ik heb een half uur ofzo toe gekeken wat de kinderen deden. Ik zat gezellig bij de in de kring, mijn knieën zaten volgens mij bijna onder mijn oksel zo laag waren die stoeltjes. Maar goed het was leuk om te zien en de kinderen vonden het ook leuk dat ik er was.
De rest van de week verliep aardig soepel.
Afgelopen weekend ben ik weer wezen skiën! Dit keer met de ouders en broer van Daniela. Haar ouders zijn 40 jaar getrouwd en namen hun kinderen een weekendje (3 dagen) mee uit skiën. We gingen naar Leukebad, dat is ongeveer 2 uur rijden. We gingen met de auto op een trein dwars door de alpen. Het was gewoon zo'n transport trein. Je moest ook in de auto blijven zitten er was ook niets te zien want het was toch pikke donker in de tunnel. Maar het was leuk om een keer mee te maken. We zaten daar in een hotel, het had een eigen lift naar boven naar de gondel, je hoefde helemaal geen trappen te lopen niks! Echt ideaal. De eerst 2 dagen waren niet heel mooi, vooral vrijdag niet, je zag niks geen diepte. Dus toen zijn we na ongeveer 2/3 uur skiën naar benenden gegaan. En gaan baden, we zaten dicht bij een super de luxe zwembad en ik kan je vertellen na een dagje skiën is dat echt geweldig. Ze hadden ook super snelle glijbanen. Joris heeft trouwens een go-pro camera op mijn helm en hij heeft gefilmd tijdens het skiën en hij was water dicht dus we hebben hem ook mee de glijbaan in genomen. Het zijn echt vette filmpjes geworden hij gaat er nog een grote film van maken.
De tweede dag was al iets beter qua weer maar we hielden het nu ook om een uur of 3 voor gezien en zijn weer lekker gaan baden. Ze hadden warme baden, hete baden, bubbel baden, jood baden, stoom baden, sauna's, koude baden, glijbanen, zonnestudio en groote deel van de baden was ook buiten dat was echt geweldig om te zien. Je zit lekker in het warme water en je ziet de besneeuwde berg toppen voor je. Het was er echt super leuk! De laatste dag, zondag, was een super dag. We hebben de hele dag heerlijk geskiëd. Ik heb dit weekend trouwens ook voor het eerst zwarte pistes gedaan, het skiën gaat super goed en dat terwijl ik maar 1 week in mijn leven geskiëd heb. Ze vinden me een talentje, JJEEUUHHH. Ik heb de tweede en 3e dag allebei de zwarte afdaling naar beneden gedaan, waar het soms echt heel steil was! De piste was smal en hol dus pizza punt ging ook niet super dus heb een 'gewoon' gecurved. Ook een stuk van de piste ging door een tunnel dit was ook echt leuk. Na deze geweldige dag zijn we weer naar huis gegaan en begon gister het normale leven weer. Wat me hier trouwens ook wel bevalt.
Wat wel lief was wat vandaag gebeurde is dat mikky (michael) vandaag een tekening met een draak erop aan mij gaf omdat die gister niet de goede kant uit liep. Hij liep boven over en zei dat dat mocht, wist ik veel, ik dacht dat dat wel goed was. Maar toen die thuis was gekomen had die het flink te horen geregen. Ze namen mij gelukkig niets kwalijk.

Verder gaat met mij alles goed, ik ga zo samen met Joris en Chloé nog even wat boodschappen doen. Daniela is weg tot donderdag die moet trainingen geven in Wenen.
Ik zal nog even wat foto's erbij doen.

DOOEEEEIII

  • 12 Maart 2013 - 14:55

    Gerrit En Anjo:

    Wat fijn dat de kinders weer een beetje in het gareel lopen, als ze maar willen lopen he??? Het is hier echt niet leuk qua weer, dus geniet van elke zonnestraal die er is!! Liefs uit Laren

  • 12 Maart 2013 - 15:10

    Varken:

    Donders wat een verslag, maar erg leuk om te lezen ! Mooi dat het skiën zo goed gaat, zijn al die blauwe plekken toch niet voor niets geweest. Viel Spaß sis ! Dikke lik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 12539

Voorgaande reizen:

04 Januari 2018 - 18 Mei 2018

Au-pair in Australië!

29 September 2016 - 30 December 2016

Stage in Zuid-Afrika

04 Januari 2016 - 25 Juni 2016

Minor in Finland

27 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Zwitserland

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Backpacken in Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: