Deel 4 - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Loes Esselink - WaarBenJij.nu Deel 4 - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Loes Esselink - WaarBenJij.nu

Deel 4

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

15 April 2013 | Zwitserland, Seedorf

Halllo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst een reisverslag geschreven heb. Dit komt omdat alles eigenlijk hier 'normaal' word. Natuurlijk maak ik nog hele andere dingen mee dan thuis. Ik zal wel even een stukje vertellen.

Gister zijn we naar vrienden in het Zimmerwald gegaan en hebben daar gebbq echt op een súper mooie plek. Ze wonen op een berg en je kon daar heeeeeeeel ver kijken je kon ook de jungfrau zien ( een bekende berg van het Berner-oberland) Echt super cool! Het weer was ook nog een super geloof 25 graden, en ben zelfs verbrand! Toen we thuis waren heb ik nog even een lekker stuk hardgelopen, dat is ook anders dan thuis. Het gaat eigenlijk makkelijker je moet tegen de berg op maar als je eraf loopt hoef je eigenlijk niets te doen, dan kun je even een soort van uitrusten.

Zaterdag ben ik met Chloé en Daniala meegeweest naar Biel, zij gingen daar naar de kapper en ik dacht erover ook te gaan. Maar toen Daniela zei dat het wel 70 franc (!!!!!!!!!!!!!!), (70 franc is ongeveer 60 euro) koste voor alleen knippen, wist ik het al snel. Ik heb toen even in Biel gekeken en leuke winkeltjes enzo bekeken. En later zijn we nog even boodschappen gaan doen.

Donderdag en vrijdag ben ik naar Laura in Lausanne geweest, donderdag was daar een meeting van Link, de au-pair groep van Genéve en omgeving. Dat was echt een gezellige avond. Twee Finse meiden hielden een presentatie over Finland. Ook heb ik me toen ingeschreven voor de Interlaken-trip dat is super leuk, dan gaan we eind Mei met een stuk of 50 au-pairs naar Interlaken voor een weekend. En dan kun je daar bungeejumpen, paragliden, raften, skydiven enz. En op zondag gaan we dan een wandeltocht van een dag maken door het Berneroberland, door de Lauterbrunnen Valley! Ik heb dr nu al super veel zin in!
Na die avond zijn we nog even naar het café geweest en daarna de trein gepakt naar Laura's huis. Vrijdag heb ik in mijn eentje nog even in Lausanne gekeken, Laura moest werken, maar mijn god wat een hel was dat. Ik ging op zoek naar het centrum en heb ongeveer drie kwartier rond gelopen in een woonwijk. Nou gelopen was het niet echt het was meer klimmen, berg op berg af. Toen ik eindelijk een soort centrum gevonden had was het voor mijn gevoel te klein voor het echte centrum van zo'n grote stad. Maar ik had geen zin meer op verder te zoeken. Toen heb ik even in wat winkels gekeken en een broodje gekocht. Ik heb toen maar gelijk te makkelijkste weg naar de station gevraagd en die was super simpel! Ik moest gewoon in de lift naar -4 en toen nog 500 m lopen. Als ik dat had geweten.......

Vandaag wordt waarschijnlijk ook weer een mooie zomerdag, de vogels fluiten buiten nu volop en het is echt nog een beetje koel buiten zoals dat is in de zomer. Chloé slaapt nog zij heeft twee weken paasvakantie waarvan er al een om is. Thijs is vanochtend al vroeg naar de KITA gegaan. Ik ben vandaag dus alleen met Chloé maar dat komt wel goed. Vanmiddag gaat ze naar een vriendinnetje en dan ga ik denk ik maar even naar Aarberg zonnebrand en aftersun scoren.

DOEIIIII

  • 08 Mei 2013 - 07:27

    Marieke Prinsen:

    Hai Loes,

    Leuk verslag! Wanneer kom jij eigenlijk weer terug?
    Je krijgt de groeten van je tante Liesje!!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 998
Totaal aantal bezoekers 12540

Voorgaande reizen:

04 Januari 2018 - 18 Mei 2018

Au-pair in Australië!

29 September 2016 - 30 December 2016

Stage in Zuid-Afrika

04 Januari 2016 - 25 Juni 2016

Minor in Finland

27 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Zwitserland

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Backpacken in Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: