Deel 3 - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Loes Esselink - WaarBenJij.nu Deel 3 - Reisverslag uit Seedorf, Zwitserland van Loes Esselink - WaarBenJij.nu

Deel 3

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

24 Maart 2013 | Zwitserland, Seedorf

Wow, ik zit hier nu alweer bijna een maand!
Ik heb in deze ruime week alweer veel gedaan, ik zal even bij het begin beginnen. Vorige week zaterdag ben ik met Laura naar Bern geweest, we hebben vanalles bekeken allerlei kerken en klokken ook het berenpark, er was wel 1 beer te zien! Dat was een beetje jammer maar boeiieen ik kom en vast wel vaker en het maakte me niet zoveel uit. Het was super mooi weer en hebben lang bij het parkje bij het budeshaus gezeten. 's avonds ben ik mee geweest met Joris naar de theater groep van Fritz (de vader van Daniela) die had toneel uitvoering, dat was ook leuk. Ik snapte alleen vrij weinig van alles wat ze speelden en zeiden, het ging allemaal in het zwitser-duits MET accent. Ook was er een verloting je kon lootjes kopen en als er dan een nummer opstond had je prijs. Ik had ook 10 lootjes gekocht, er waren allemaal verschillende kleuren. Ik had allemaal rode genomen, ik dacht dat het een tactiek was. Het werkte aardig goed van de 10 had ik 2 prijzen. En toen ik ze ging ophalen bleken het 2 broden te zijn! Ach ja, mij prima. Maar daniela was 'smiddags met de kinderen naar de voorstelling geweest omdat 'savonds te laat zou worden en die had ook al 4 of 5 broden gewonnen! Dus we hebben afgelopen week lekker veel brood gegeten. 2 broden die we hadden gewoon was trouwens super lekker topfe, wit zoet brood dat gevlochten is.
Afgelopen week begon dan mijn eerste, echte werk week. Tenminste dat dacht ik. Joris zou weer naar zijn werk gaan en Daniela ging ook gewoon werken. Maandag was ik ook helemaal alleen met Chloé tenminste alleen de middag 'sochtends had ze gewoon kindergarten. Het ging allemaal super goed, ohja Fritz en Heidi waren ook op skivakantie deze week dus ik was echt helemaal alleen niemand om op terug te vallen. (Fritz en Heidi wonen beneden de ouders van Daniela) Maar ging goed. Dinsdag werkte Joris vanuit huis, en de rest van de week ook dus ik was niet meer echt alleen, dat vond ik wel fijn.
Voor de rest was het weer een gewone week. Donderdag ben ik ook weer naar de volleybal geweest. Het was echt gezellig met de meiden, rebecca was jarig en gingen daarna nog wat drinken in een bar even verder op. Falken hete het maar ze zeggen hier niet falken nee falkge super gek maar ik begin eraan te wennen. Het was echt een gezellige bar me lounge banken enzo met veel jongeren. Ik wist niet dat we wat gingen drinken dus ik liep daar in mijn trainingspakkie, ik was trouwens niet de enige de andere meiden van mijn team ook. Ik voelde me wel een beetje opgelaten maar gelukkig was er een belangrijke ijshockey wedstrijd op tv waar iederen met open mond naar aan het kijken was. Omdat de Zwitsers het in de competitie met het skiën niet zo goed doen is ijshockey deze tijd van het jaar helemaal hot. Ik heb nu trouwens een maand geen training, dit is de enige vakantie die ze hebben in het jaar. Ze hebben 2 weken paasvakantie, athans 2 donderdag en dan wordt de sporthal 2 weken gereinigd. Maar goed, ik kan vast wel iets anders doen aan sport.

Over skiën gesproken dat zouden wij vandaag eigenlijk ook gaan doen, maar helaas was er slecht weer voorspeld dus gingen we niet meer er was schijnbaar dikke storm voorspeld voor vandaag. Is gelukkig niet gekomen maar een mooie skidag was het niet geweest.

Maar weer terug naar de bar, daar was het gezellig en heb ik gezellig met de meiden gepraat in het duits (!!) en zei praten gelukkig hoog duits nu ik erbij was dat ik het verstaan kon. Ik heb toen met 2 meiden ,Pascale en Angela, afgesproken om zaterdag naar Bern te gaan ze zouden mij een of ander platform laten zien waar vandaan je heel Bern kon zien. Eenmaal in Bern was het slecht weer en kon je waarschijnlijk niets zien van bern op de platform, niet dat het regende ofzo maar te bewolkt. We zijn toen uiteindelijk naar de dierenpark van Bern gegaan. Dat was ook wel leuk om te zien maar omdat het buiten nog niet heel warm is waren veel dieren nog niet in hun verblijven. Achter het dierenpark is ook een klimpark waar je tot in de boomtoppen klimmen kan, dat willen we in de zomer ook gaan doen, super vet!


Het weer wordt hier trouwens steeds beter vrijdag had ik echt het lente gevoel de ramen stonden lekker open het zonnetje scheen, de vogeltjes floten. Echt super!

Verder ben ik met de meiden nog wat wezen eten bij uncle Joe's, dit is een bekende americaanse tent in Bern waar je super goede nachos kunt eten wat wij uiteraard ook gedaan hebben.

Vandaag hebben we met de kids paasmuffins en paashaas koekjes gebakken, en versierd!

Aankomende week wordt een korte week we gaan namelijk woensdag voor pasen naar NEDERLAND. Ik heb wel weer zin om iedereen even te zien, een maand is toch wel iets langer dan ik dacht!
Donderdag doe ik gezellig weer een inhaalwedstrijd mee met Tornado, en ik ga natuurlijk ook winkelen want hier zijn alle kleren zzzzzoooooo veel duurder. Tuurlijk heb je het verschil van de franc met de euro maar ze tellen er dan nog ongeveer 1/3 bij op. Een goede reden dus om te gaan winkelen.

Nou dit was het wel weer voor deze week, sorry dat ik soms van de hak op de tak spring!

Liefssss

  • 24 Maart 2013 - 18:58

    Gertiene:

    Hi Loes,
    Wat ontzettend leuk om te lezen... volgens mij heb jij t wel naar je zin daar!!!
    Donderdag mag je weer lekker met ons meespelen.

    Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 12537

Voorgaande reizen:

04 Januari 2018 - 18 Mei 2018

Au-pair in Australië!

29 September 2016 - 30 December 2016

Stage in Zuid-Afrika

04 Januari 2016 - 25 Juni 2016

Minor in Finland

27 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Zwitserland

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Backpacken in Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: